TCO anordnar omställningskonferens

Pressmeddelanden 11:14 26 februari, 2019

Den 28 mars anordnar TCO en konferens om framtidens arbetsmarknad – ”Förändring pågår”. Under dagen samlas företrädare för olika branscher och sektorer för att diskutera hur vi får till en kompetensförsörjning för hög tillväxt, stark konkurrenskraft och bra välfärd.

-        Framtidens arbetsmarknad är redan här. TCO vill vara en konstruktiv röst i frågor som rör Sveriges omställningsförmåga och därför skapa en mötesplats för människor som är intresserade av arbetsmarknad, arbetsliv, lärande, kompetens och omställning i en ny tid, säger Eva Nordmark, ordförande TCO.

Moderator för dagen är Åsa Julin och bland andra deltar ministern för högre utbildning och forskning Matilda Ernkrans, Caroline Berg, styrelseordförande i Axel Johnson, Ishtar Touailat, Head of Innovation Incubation Tieto, Jan-Olof Jacke, VD Svenskt Näringsliv och Eva Nordmark, ordförande TCO.

Konferensen äger rum på Clarion Sign i Stockholm och du kan anmäla dig här.

Den 26 maj är det val till Europaparlamentet!

Hur politiken utformas i EU påverkar TCO-förbundens medlemmar

Är du nyfiken på vad EU betyder för svensk ekonomi?

Svensk ekonomi är beroende av EU. Värdet av vår export av varor och tjänster utgör och står för halva vår BNP-tillväxt och 70 procent av exporten går till EU:s inre marknad

Är du doktorand eller nydisputerad forskare med intresse för arbetsmarknaden?

Ansök till TCO:s akademi för framtidens arbetsmarknadsforskare.