TCO lanserar mobilspelet ”TCO GO” i Almedalen

Pressmeddelanden 08:00 28 juni, 2017

För den som suttit still på alldeles för många seminarier eller vill ta en paus från allt minglande finns nu ett alternativ. Med det nya mobilspelet ”TCO GO” kan alla Almedalsbesökare ge sig ut på jakt i vackra Visby och fånga yrkesgrupper som ryms inom TCO. Förena nytta med nöje och få kondition på köpet!

– Syftet med appen är att lära känna de 1,4 miljoner tjänstemän som varje dag bygger Sverige starkare. Det handlar om exempelvis lärare, sjuksköterskor och poliser, säger Eva Nordmark, ordförande TCO.

Spelet tar spelarna till utvalda platser innanför muren där man ska fånga 14 exempel på yrkesgrupper som finns inom TCO. Därefter ser spelaren till att yrkesgrupperna man fångat genomgå en uppgradering på plats i TCO-landet (Strandgatan 19) där spelarna även kan passa på att få en stunds avkoppling med gratis fika och wifi. Vinnaren, den som på snabbast tid fångar och uppgraderar 14 yrkesgrupper, kan lyckligt plocka hem 20 000 kr till valfri kompetensutveckling.

– Många yrken kräver uppdatering. På framtidens arbetsmarknad kommer det inte att räcka att utbilda sig en gång. Fler behöver levla upp senare i livet. Om vår app kan bidra till att fler börjar fundera på hur vi skapar förutsättningar för vidareutbildning genom hela livet har vi uppnått ett av våra mål, säger Eva Nordmark.

För mer information:
Lisa Wärn, kommunikationschef TCO
Lisa.warn@tco.se eller 0725-25 74 34

Offentlig upphandling och arbetstagares rättigheter

Ny lag – nya möjligheter för TCO-förbunden. Anmäl dig till vårt eftermiddagsseminarium den 11 september.

image description

Glad sommar!

Almedalsveckan är den sista anhalten innan det politiska Sverige varvar ner och tar sommarledigt. Det har varit en intensiv men otroligt rolig vecka! Vi och våra medlemsförbund har tillsammans haft en helt ny yta i Visby, som vi efter en namntävling döpte till “TCO-landet”. Där har det varit spännande seminarier från morgon till kväll - allt från skattepolitik till karriärväxling och framtiden för partsmodellen har avhandlats.

Utredarna

På Utredarbloggen skriver ett gäng utredare som alla jobbar på TCO. På bloggen skriver de om våra aktuella frågor och delar med sig av sina åsikter och insikter.

Läs Utredarna här
img description