TCO och Danske Bank tecknar partneravtal

Pressmeddelanden 10:26 7 december, 2016

TCO och Danske Bank har tecknat ett ramavtal som innebär att TCO-förbundens medlemmar har möjlighet att få ett skräddarsytt erbjudande med förmånliga villkor på bankens privatkundstjänster. Erbjudandet omfattar bland annat bolån, sparande och bankens förmånsprogram. Avtalet träder i kraft i april 2017.

För att ta del av erbjudandet som det nya ramavtalet omfattar, behöver medlemsförbunden teckna separata avtal med Danske Bank. Därefter kan det enskilda TCO-förbundets medlemmar ta del av bankens erbjudande. Avtalet är exklusivt i den meningen att Danske Bank blir TCOs främsta partner på detta område och att TCO inte kommer att ingå motsvarande samarbete med ny annan part.

- Jag är mycket glad över avtalet med Danske Bank som bland annat ger TCO-förbundens medlemmar möjligheten att teckna förmånliga bolån och ta del av en mängd andra attraktiva erbjudanden, säger Eva Nordmark, ordförande TCO.

TCO samlar totalt 14 medlemsförbund som totalt har drygt 1,3 miljoner medlemmar. Bland yrkesgrupperna finns allt från ingenjörer, journalister och lärare till poliser, ekonomer och sjuksköterskor.

- Vi är väldigt stolta och glada över det förtroende som TCO visar oss. Vi ser avtalet som ett långsiktigt partnerskap där kombinationen av våra digitala lösningar och personliga möten ger oss goda förutsättningar att ge den bästa servicen och leverans till TCO-förbundens medlemmar, säger Stojko Gjurovski, chef för Personal Banking på Danske Bank Sverige.

Mer detaljerad information om avtalet kommer att presenteras i början av nästa år.

VI ÄR TCO

TCO är en påverkansorganisation som arbetar för goda villkor i arbetslivet för landets tjänstemän. Ordförande är Eva Nordmark. Våra prioriterade frågor just nu är bättre utvecklingsmöjligheter i arbetslivet genom ökat utbildningsutbud och studiefinansiering för yrkesverksamma, en skattereform som gynnar utbildning, ansvarstagande och företagande och en jämställd föräldraförsäkring och minskat arbetstidsgap mellan kvinnor och män.

Så kan delningsekonomin passas in i svenska modellen

I takt med att delningsekonomin har växt har även baksidor, bland annat när det gäller arbetsrätt och skatter, blivit synliga. Men att reglera den nya ekonomin behöver inte vara svårt.

World Day for Decent work

Sjunde oktober står anständiga arbetsvillkor och mänskliga rättigheter extra mycket i fokus. Då uppmärksammar facken världen över ”World Day for Decent Work”.

image description

Omställning och turordning på Moderaternas stämma

Nu pågår Moderaternas arbetsstämma där partiet ska besluta om ny politik inför valet 2018. Jag hoppas att man får riktigt härliga dagar i Örebro! Självklart ligger jobben högt på dagordningen och jag tycker att man både lyckats landa mitt i prick i frågan om omställningsuppdrag till högskolor och universitet, men samtidigt behöver de tänka om när det kommer till turordningsreglerna.

Seminarier

Ni missar väl inte våra spännande seminiarier?

TCO arrangerar löpande seminarier kring aktuella ämnen och runt TCO:s politik. Vi håller oftast till i TCO-huset på Linnégatan 14 i Stockholm och de allra flesta är gratis och öppna för alla.

Välkommen!

27 oktober 2017

Studier - en väg från sjukskrivning till arbete

Anmäl dig här

Utredarna

På Utredarbloggen skriver ett gäng utredare som alla jobbar på TCO. På bloggen skriver de om våra aktuella frågor och delar med sig av sina åsikter och insikter.

Läs Utredarna här
img description