TCO och Danske Bank tecknar partneravtal

Pressmeddelanden 10:26 7 december, 2016

TCO och Danske Bank har tecknat ett ramavtal som innebär att TCO-förbundens medlemmar har möjlighet att få ett skräddarsytt erbjudande med förmånliga villkor på bankens privatkundstjänster. Erbjudandet omfattar bland annat bolån, sparande och bankens förmånsprogram. Avtalet träder i kraft i april 2017.

För att ta del av erbjudandet som det nya ramavtalet omfattar, behöver medlemsförbunden teckna separata avtal med Danske Bank. Därefter kan det enskilda TCO-förbundets medlemmar ta del av bankens erbjudande. Avtalet är exklusivt i den meningen att Danske Bank blir TCO:s främsta partner på detta område och att TCO inte kommer att ingå motsvarande samarbete med ny annan part.

- Jag är mycket glad över avtalet med Danske Bank som bland annat ger TCO-förbundens medlemmar möjligheten att teckna förmånliga bolån och ta del av en mängd andra attraktiva erbjudanden, säger Eva Nordmark, ordförande TCO.

TCO samlar totalt 14 medlemsförbund som totalt har drygt 1,3 miljoner medlemmar. Bland yrkesgrupperna finns allt från ingenjörer, journalister och lärare till poliser, ekonomer och sjuksköterskor.

- Vi är väldigt stolta och glada över det förtroende som TCO visar oss. Vi ser avtalet som ett långsiktigt partnerskap där kombinationen av våra digitala lösningar och personliga möten ger oss goda förutsättningar att ge den bästa servicen och leverans till TCO-förbundens medlemmar, säger Stojko Gjurovski, chef för Personal Banking på Danske Bank Sverige.

Mer detaljerad information om avtalet kommer att presenteras i början av nästa år.

Det här löser inte problemen, politiker

I överenskommelsen mellan S, C, L och MP finns två besked som är högt prioriterade för TCO-medlemmarna, men att man vill förändra las är inte det som behövs för att förändra arbetsmarknaden, skriver Eva Nordmark på Aftonbladet Debatt.

TCO:s plattform inför valet till Europaparlamentet

EP-valet i vår är viktigt eftersom parlamentet stiftar lagar som har betydelse för Sveriges ekonomi och välständ. Hur politiken utformas i EU påverkar TCO-förbundens medlemmar.

Arbetsrätten är inte ett av Sveriges stora problem

Arbetsrätten är inte ett av Sveriges stora problem. Istället bör den politiska diskussion handla om reformer som rör andra områden som: ubildning, jämställdhet, pension, kompetensförsörjning, skolan, klimatet och skattereform, skriver Eva Nordmark på Aftonbladet Debatt.