TCO och Danske Bank tecknar partneravtal

Pressmeddelanden 10:26 7 december, 2016

TCO och Danske Bank har tecknat ett ramavtal som innebär att TCO-förbundens medlemmar har möjlighet att få ett skräddarsytt erbjudande med förmånliga villkor på bankens privatkundstjänster. Erbjudandet omfattar bland annat bolån, sparande och bankens förmånsprogram. Avtalet träder i kraft i april 2017.

För att ta del av erbjudandet som det nya ramavtalet omfattar, behöver medlemsförbunden teckna separata avtal med Danske Bank. Därefter kan det enskilda TCO-förbundets medlemmar ta del av bankens erbjudande. Avtalet är exklusivt i den meningen att Danske Bank blir TCO:s främsta partner på detta område och att TCO inte kommer att ingå motsvarande samarbete med ny annan part.

- Jag är mycket glad över avtalet med Danske Bank som bland annat ger TCO-förbundens medlemmar möjligheten att teckna förmånliga bolån och ta del av en mängd andra attraktiva erbjudanden, säger Eva Nordmark, ordförande TCO.

TCO samlar totalt 14 medlemsförbund som totalt har drygt 1,3 miljoner medlemmar. Bland yrkesgrupperna finns allt från ingenjörer, journalister och lärare till poliser, ekonomer och sjuksköterskor.

- Vi är väldigt stolta och glada över det förtroende som TCO visar oss. Vi ser avtalet som ett långsiktigt partnerskap där kombinationen av våra digitala lösningar och personliga möten ger oss goda förutsättningar att ge den bästa servicen och leverans till TCO-förbundens medlemmar, säger Stojko Gjurovski, chef för Personal Banking på Danske Bank Sverige.

Mer detaljerad information om avtalet kommer att presenteras i början av nästa år.

Vi vet att Sverige måste våga mer i morgon

Vi är 1,4 miljoner, mitt i samhällets och arbetsmarknadens förändring. Vi är sjuksköterskor, lärare, poliser och journalister. Du möter oss genom hela livet. Och i hela landet. Inför höstens riksdagsval är våra prioriterade frågor bättre möjligheter till vidareutbildning genom hela livet, framtidens arbetsliv samt en bred skattereform. Men vi ställer inte bara krav. Vi har lösningar också.

Ny bok för mer jämställda möten

TCO lanserar Handbok för jämställda möten. Det är en metodbok och praktiskt guide i hur man skapar mer demokratiska möten i föreningar och organisationer. Du kan läsa den gratis här på webben.

Regeringen borde ta initiativ till viktiga reformer i vårpropositionen

TCO har pekat på flera viktiga samhällsproblem som kompetensförsörjning och behovet av en genomgripande skattereform som sänker skatten på arbete och höjer den på miljö och konsumtion. Det är nu, när svensk ekonomi går för full maskin, som regeringen borde ta initiativ till reformer som dessa.

image description

Den samproducerande högskolan

Som ordförande i TCO och i och med vårt prioriterade arbete med att förbättra yrkesverksammas möjligheter till kompetensutveckling och livslångt lärande möter jag ofta och gärna företrädare för olika lärosäten runt om i landet. I tisdags hade jag det stora nöjet att få resa till Eskilstuna, där jag fick delta på Unionens regionråd i Mälardalen och även möta Mälardalens högskola.

Seminarier

Ni missar väl inte våra spännande seminiarier?

TCO arrangerar löpande seminarier kring aktuella ämnen och runt TCO:s politik. Vi håller oftast till i TCO-huset på Linnégatan 14 i Stockholm och de allra flesta är gratis och öppna för alla.

Välkommen!

Utredarna

På Utredarbloggen skriver ett gäng utredare som alla jobbar på TCO. På bloggen skriver de om våra aktuella frågor och delar med sig av sina åsikter och insikter.

Läs Utredarna här