TCO:s film om partsmodellen prisad på reklamfilmsgala

Nyheter 09:13 22 oktober, 2015

Igår vann TCO:s film om den svenska partsmodellen, Business like a swede, flera priser på Roygalan.

Roygalan är en gala som uppmärksammar årets bästa reklamfilmer.

Filmen vann priset för "Årets interaktiva reklamfilm" samt silver i kategorin "Årets bästa reklamfilm" på Roygalan 2015 som ägde rum på onsdagskvällen. Priserna delas ut till Sveriges bästa reklamfilmer och skaparna bakom dessa.

Låtskrivaren Marcus Price som skrivit musiken till "Business like a swede" var även nominerad för bästa musik i reklamfilm.

Business like a swede är uppföljaren till filmen Like a swede som TCO tog fram förra året. Like a swede har vunnit en Guldnyckel i klassen ”Samhällsservice, skolor och andra ideella organisationer", silver på Spinngalan14 i kategorin "Årets non-profit" samt diplom för "Årets onlinefilm" på Guldägget15.

Filmerna är en del i TCO:s arbete med att förklara och synliggöra den svenska partsmodellen. Läs mer om partsmodellen här: www.likeaswede.se

Får tjänstemännen ihop livspusslet?

En rapport från TCO visar att många tjänstemän är stressade och upplever att tiden inte räcker till för att få ihop livspusslet.

Läs mer

50 år av att betala sin egen skatt

Att avskaffa sambeskattningen var ett genombrott för jämställdheten på svensk arbetsmarknad, bloggar Therese Svanström, ordförande för TCO.

Läs mer

Var rädd om RUT!

Det viktigaste för RUT är att underlätta människors livspussel enligt en rapport från TCO.

Läs mer

Laddar ...

Hitta ditt fackförbund

Använd filtret nedan för att hitta ditt fackförbund