100 watt till Like a swede

Nyheter 10:14 7 december, 2015

TCO:s populära kampanj Like a swede har vunnit ännu ett pris. Den här gången belönades filmen med en 100-wattare i kategorin Ideellt singel.

100 wattaren delas ut av Sveriges annonser och Sveriges kommunikationsbyråer och belönar effekt och genomslag av en kampanj.

Motiveringen löd:
"Att öka unga akademikers kunskap om den svenska partsmodellen är en utmaning som heter duga. Men när en superrika amerikan berättar att han övergett kabbala, kundalini-yoga och olika dieter för ett annat liv, känner målgruppen både stolthet och blir påminda om att den svenska modellen inte är självklar. Kampanjen har ökat kunskapen om den svenska partsmodellen, levererat resultat långt över mål och dessutom långt utanför Sveriges gränser."

Filmen Like a swede har tidigare vunnit även ett silver på Spinn-galan 2014, ett diplom på Guldägget 2015 och en Guldnyckel i klassen ”Samhällsservice, skolor och andra ideella organisationer”.

Får tjänstemännen ihop livspusslet?

En rapport från TCO visar att många tjänstemän är stressade och upplever att tiden inte räcker till för att få ihop livspusslet.

Läs mer

50 år av att betala sin egen skatt

Att avskaffa sambeskattningen var ett genombrott för jämställdheten på svensk arbetsmarknad, bloggar Therese Svanström, ordförande för TCO.

Läs mer

Var rädd om RUT!

Det viktigaste för RUT är att underlätta människors livspussel enligt en rapport från TCO.

Läs mer

Laddar ...

Hitta ditt fackförbund

Använd filtret nedan för att hitta ditt fackförbund