Like a swede vinner pris på Spinn-galan

Nyheter 21:58 20 november, 2014

TCO:s film om den svenska partsmodellen, Like a Swede, vann silver på årets Spinngala i kategorin Årets non-profit.

Spinn är en tävling i effektiv svensk marknads-PR. Tävlingen är ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dem som utmaning och inspiration och har hållits varje år sedan 2004.

Silver i klasen Årets non-profit gick till reklambyrån ANR BBDO med Like a swede-kampanjen för TCO. 

Like a swede var också nominerad i klassen Årets samhällsinformation.

Partierna måste ha orken och viljan att samarbeta

Vi är 1,4 miljoner, mitt i samhällets och arbetsmarknadens förändring. Nu efter riksdagsvalet behöver vi partier som har orken och viljan att samarbeta över blockgränserna.

Läs mer här

”Nobeldesignern” Bea Szenfeld får TCO:s kulturpris 2018

Designern Bea Szenfeld tilldelas TCO:s kulturpris och årets kulturstipendiat är tonsättaren Jacob Mühlrad.

Läs mer här

”Nobeldesignern” Bea Szenfeld får TCO:s kulturpris 2018

Det är en myt att svensk a-kassa är generös om man jämför med andra OECD-länder. Den svenska arbetslöshetsförsäkringen har gradvis försämrats, skriver TCO:s samhällspolitiska chef Samuel Engblom och utredare Mats Essemyr i en artikel i Dagens samhälle.

Läs mer här

Laddar ...

Hitta ditt fackförbund

Använd filtret nedan för att hitta ditt fackförbund