Like a swede vinner pris på Spinn-galan

Nyheter 21:58 20 november, 2014

TCO:s film om den svenska partsmodellen, Like a Swede, vann silver på årets Spinngala i kategorin Årets non-profit.

Spinn är en tävling i effektiv svensk marknads-PR. Tävlingen är ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dem som utmaning och inspiration och har hållits varje år sedan 2004.

Silver i klasen Årets non-profit gick till reklambyrån ANR BBDO med Like a swede-kampanjen för TCO. 

Like a swede var också nominerad i klassen Årets samhällsinformation.

Partierna måste ha orken och viljan att samarbeta

Vi är 1,4 miljoner, mitt i samhällets och arbetsmarknadens förändring. Nu efter riksdagsvalet behöver vi partier som har orken och viljan att samarbeta över blockgränserna.

Läs mer här

Det behövs energi och långsiktighet i politiken

Oavsett hur en ny regering kommer att se ut krävs politiskt ledarskap och ansvarstagande för att Sverige ska kunna fortsätta utvecklas, bloggar Eva Nordmark från Riksmötets öppnande i Riksdagen.

Läs mer här

Behovet av en bred skattereform förenar partierna

Äntligen pratar alla om att vi behöver en skattereform, en översyn för att möta nya krav och förbättra samhället. Därför är det ett gyllene läge för politiken att nu ta kliv framåt i frågan, skriver Eva Nordmark på Dagens samhälle.

Läs mer här

Laddar ...

Hitta ditt fackförbund

Använd filtret nedan för att hitta ditt fackförbund